Glas kao odgojna metoda

U prenatalnoj fazi preporuča se majkama razgovarati s djetetom. Po rođenju – djeca najprije razlikuju, a potom i prepoznaju roditelje po njihovu glasu. Glas je vibracija koja direktno utječe na emocije, a emocija (dolazi od latinskog motore) označava pokret, odnosno kretanje. Kao i većina stvari i emocije je potrebno iskusiti da bi se jednostavno, a ipak precizno moglo o njima razgovarati, uvidjeti njihove pozitivne aspekte i, s druge strane, njihovu razornu moć.

Zašto je to bitno?

Emocije navode određene nagone na djelovanje. Nepravilno izražavanje emocija – bilo da se radi o potiskivanju ili pretjeranom emotivnom reagiranju – upućuje nas da se radi o ljudima nerazvijene emocionalne inteligencije, a psihološka istraživanja su pokazala da su djeca koja su savladala vještine emocionalne inteligencije uspješnija, samopouzdanija i vedrija.

U obrazovanju svakog djeteta glas ima značajnu odgojnu ulogu:

- glas im donosi pojašnjenje gradiva kojeg moraju svladati,
- intonacija ih ispravlja u ponašanju,
- glasom ih se motivira,
- glasom im se razvija kultura slušanja,

Svatko od nas je bar jednom bio u prilici da je «morao» disciplinirano odslušati neko duže izlaganje, a da se već nakon pet minuta htio kriomice izvući iz prostorije. Previše tiho, suviše glasno, neuvjerljivo, nepripremljeno i nepovezano izlaganje – uspijevalo je pokvariti temu koju bismo i te kako rado odslušali da su nam je znali ispričati.

Svatko od nas je bar jednom bio u prilici odslušati dobro recitiranu pjesmu.

I svatko od nas poznaje nekog vic-majstora. Možda vicevi kojima se smijemo i nisu toliko smiješni, ali kad ga taj i taj priča, smijemo se do suza.

U svakom od ovih primjera temelj je glas i interpretacija.

Po glasu znamo da li je čovjek u strahu, pravi li se važan, je li tužan, je li siguran u ono što govori… da li je ljut ili pospan… je li naučio gradivo ili mu šapću…

I po čitanju svaki je od ovih primjera u nama pobudio neku emociju.

Audio knjige Biblioteke Medus čitaju se interpretativno prenoseći emocije glavnih likova i atmosferu književnog djela.
Pomažu djeci da ih nijansiraju i prepoznaju kod sebe.
Poznavajući svoj emotivni potencijal djeca prestaju biti zbunjena ili preplašena.
Uspiju li samokontrolirati svoje emocije i motivirati se postat će veseliji i opušteniji.

Pravilnim izgovorom i naglašavanjem riječi prenosi se jasna poruka i sadržaj teksta. Sadržaj kojem je osnovna svrha poučiti nas, izvjestiti ili zabaviti. Procjenit ćemo ga na temelju emocija koje je u nas dotaknuo.

Zato je audio knjiga idealan spoj kulturnog, obrazovnog i emotivnog sadržaja.

*  *  *

Kliknite na  slušaonicu audio knjiga Biblioteke Medus.

*  *  *